Ile kosztuje Gravel? Dlaczego warto kupić rower z wyższej półki?

Dlaczego warto zainwestować w dobrze zaprojektowanego gravela?
W czasie pa***ii Co**id19, rowery – zwłaszcza gravele – zyskały ogromną popularność. Dziś jednak, w latach 2024–2026, rynek zmaga się z nadwyżkami magazynowymi z okresu 2020–2023. Efektem są kuszące wyprzedaże: -30%, -40%, a nawet więcej.
Przecena może być wysoka, wybór niekoniecznie dobry.
Niektóre okazje kryją takie wady:
- inne realia cenowe, rowery z lat 22 i 23 miały najwyższe ceny sugerowane w historii branży
- przestarzała lub nieprzemyślana geometria ramy
- napęd złożony z różnych grup (np. korba X, kaseta Y, napęd Z)
- ciężkie lub niedopasowane komponenty.
- obręcze / piasty / koła o ograniczonej kompatybilności- brak opcji rozwoju sprzętu!
Taki rower może okazać się droższy w serwisie i mniej komfortowy. Dlatego warto dopłacić do nowego modelu z bieżącej kolekcji – spójnego, lekkiego, dobrze zaprojektowanego. To rozsądniejszy wybór, który przełoży się na lepsze wrażenia z jazdy i łatwiejsze utrzymanie sprzętu w dłuższej perspektywie.

Budżet – ile trzeba wydać na gravela w 2025 roku?
• Segment do 6000 zł
To najczęściej proste i budżetowe konstrukcje, których głównym zadaniem jest otwarcie oferty producenta, a nie spełnianie oczekiwań bardziej wymagających użytkowników. W tej klasie znajdziemy podstawowe napędy, mechaniczne hamulce tarczowe i tanie koła z przeciętnym ogumieniem. Wiele modeli ma ograniczoną liczbę punktów montażowych i skromną specyfikację.
Wyjątkiem wartym szczególnej uwagi jest Unibike Tier, który za 5999 zł oferuje:
napęd Shimano GRX (rzecz rzadko spotykana w tej cenie),
koła i komponenty wysokiej jakości,
zintegrowany kokpit z eleganckim prowadzeniem kabli.
To przykład roweru, który mimo niskiej ceny nie wygląda jak kompromis – i potrafi bardzo pozytywnie zaskoczyć.
• Segment 6000–12000 zł
Najpopularniejszy i najbardziej konkurencyjny segment. Tu znajdziemy bardzo duży wybór – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Ale uwaga: warto dokładnie analizować rozwiązania techniczne!
Rowery znanych marek, często bardzo mocno przecenione, co wzbudza zainteresowanie, ale wiele z nich posiada niestandardowe rozwiązania, np. własne rozmiary osi, specyficzne stery, unikalne piasty. Efekt? Serwisowanie może być trudniejsze i droższe, a dobór nowych kół – problematyczny.
Inne marki, nieco tańsze oferują ciekawe cenowo modele, ale z przekombinowaną geometrią – nie każdemu przypadnie ona do gustu.
Dlatego nie kupuj w ciemno przez internet, nawet jeśli cena wydaje się wyjątkowa. Rower trzeba przymierzyć, poczuć i dobrać indywidualnie.
• Segment premium – powyżej 12 000 zł
Tu zaczyna się świat rowerów karbonowych, sportowych i zaawansowanych technologicznie. To maszyny dla osób, które wiedzą, czego chcą – i które oczekują nie tylko osiągów, ale też komfortu, niskiej masy i bezkompromisowej jakości.
W tym segmencie naprawdę warto skorzystać z pomocy specjalistów. W salonach Bike-Ski Center przy ul. Pięknej 24 oraz ul. Wałbrzyskiej 1B można liczyć nie tylko na profesjonalne doradztwo, ale też na dodatkowe usługi – jak np. bikefitting o wartości od 650 zł wzwyż, który w niektórych przypadkach może być wliczony w cenę roweru.
Jednym z absolutnych liderów tej klasy jest Scott Addict Gravel – karbonowy gravel, który zdobył uznanie zarówno w ultramaratonach, jak i wyścigach przełajowych. Łączy lekkość, sztywność i wyścigowy charakter z wystarczającą wszechstronnością do codziennego użytkowania. To model, który coraz częściej wyprzedza nawet takie marki jak Trek czy Canyon, dominujące dotychczas w czołówkach imprez gravelowo-przełajowych.
• Rowery Racing'owe GR – powyżej 20 000 zł
Rzadko spotykane "na półce" ale już bardziej popularne od wyścigowych "zjazdówek DH" czy nawet szosy AERO. Wyscigi Gravelowe oraz rozwój Gravel UCI w ciągu kilku lat spowoduje duże zmiany w postrzeganiu sportów rowerowych. Rowery takie jak Scott Addict Gravel RC są stosowane zarówno w wyścigach Ultra GR jak i przełajowych, co potwierdza jak doskonałą platformą jest Addict Gravel.

Podsumowanie: Jak wybrać gravela idealnego dla siebie?
Nadal nie wiesz, który gravel będzie dla Ciebie najlepszy? Nie masz precyzyjnych pomysłów, a im więcej czytasz i oglądasz, tym większy mętlik w głowie?
To całkowicie normalne! Jeśli obejrzałeś już cały internet, porównałeś dziesiątki modeli i nadal nie możesz się zdecydować – czas na realną pomoc!
Pamiętaj – influencerzy i "sponsorowani" specjaliści mają swoje typy, za które często po prostu... zapłacono w formie "współpracy reklamowej".
U nas dostaniesz rzetelne doradztwo, przetestujesz rower na miejscu i przekonasz się sam, co naprawdę Ci odpowiada – bez bajek, bez wciskania czegokolwiek na siłę.
Zapraszamy do naszych salonów Bike-Ski Center we Wrocławiu – przy ul. Wałbrzyskiej 1B oraz ul. Pięknej 24. Na miejscu nasi doradcy pomogą dobrać rower rozsądnie i konkretnie, dopasowując go do Twoich potrzeb, możliwości i planów.
Możesz liczyć na:
przymiarkę do roweru,
fachową analizę Twojej pozycji,
jazdę próbną i realne porównania modeli,
a nawet bikefitting, jeśli celujesz w najwyższą klasę sprzętu.
Zamiast dalej błądzić w sieci – przyjdź, przetestuj i wybierz świadomie. Gravel to rower, który ma dawać radość – my zadbamy, żeby wybrany model robił to od pierwszej jazdy.

