Rowery Szosowe
( ilość produktów: 12 )Rowery Szosowe | Scott Addict | Scott Foil
Rower 28" Scott Addict RC 15 Grey
Rower 28" Scott Addict RC 15 Black
Rower 28" Scott Addict RC 40
Rower 28" Scott Foil RC 30
Rower 28" Scott Addict 20 Carbon Black
Rower 28" Scott Addict 40
Rower 28" Scott Addict 30 Prism Grey
Rower 28" Scott Contessa Speedster 15 Disc
Rower 28" Scott Speedster 20
Rower 28" Scott Speedster 40
Rower 28" Scott Speedster 30
Rowery szosowe – co to za grupa?
Rowery szosowe, zwane dawniej kolarzówkami, są przeznaczone do jazdy po lepszej jakości drogach. Charakteryzują się lekką konstrukcją, wąskimi oponami i bardziej sportową pozycją jazdy. Są idealne do szybkiej jazdy na długich dystansach, treningów oraz wyścigów ulicznych. Dzięki specjalnym komponentom, rowery szosowe oferują precyzyjną kontrolę i efektywność pedałowania, co czyni je ulubionym wyborem zarówno amatorów, jak i profesjonalistów.
Rowery szosowe – jaką wybrać ramę?
Kluczowym elementem roweru szosowego jest jego rama, oraz jej geometria która odpowiada za przeznaczenie.
Może być wykonana z aluminium, karbonu lub w przypadku rowerów niszowych z lekkiej stali lub tytanu. Karbonowe ramy są najczęściej wybierane przez ambitnych amatorów oraz zawodników ze względu na ich lekkość i sztywność, co przekłada się na wysoką wydajność. Aluminiowe ramy są popularnym wyborem wśród osób początkujących lub jeżdżących okazjonalnie z uwagi na ich trwałość i przystępną cenę. S
Rower szosowy – jaka geometria ramy?
Rowery szosowe podzielono na kilka grup. Są to dość luźne definicje, każdy producent ma swoje niuanse.
Rowery szosowe endurance - najpopularniejsze. Są bardziej komfortowe, pozycja jazdy jest bardziej wyprostowana, główka ramy i kształt kierownicy pozwala na stabilną i wygodną jazdę. Są często wyposażone w dodatkowe akcesoria oraz mogą pomieścić szerokie opony dla poprawy komfortu.
Rowery szosowe race / uphill - lekkie, sztywne i bardzo dynamiczne rowery. Służą do jazdy wyścigowej w zróżnicowanym terenie oraz do długich górskich podjazdów. Przepisowo powinny ważyć nie mniej niż 6,7 kg, co jest limitem UCI. Takie rowery to najczęściej flagowce szosowe dużych firm i na topowych wersjach ścigają się zawodowcy
Rowery szosowe aero - stosunkowo młoda grupa rowerów o bardziej aerodynamicznej pozycji i konstrukcji. Są to rowery o bardziej progresywnych kątach jazdy, siodełko i kierownica wymagają mocniejszego wyjścia do przodu a sama baza kół jest krótsza przez co rower błyskawicznie się rozpędza i lepiej trzyma wysoką prędkość. Wybierany przez osoby jeżdżące płaskie szybkie treningi, oraz typowych sprinterów których zadaniem jest rozpędzić się i wykonać zadanie na ostatnich kilkuset metrach wyścigu
Rower szosowy – jakie hamulce?
Do niedawana rowery szosowe były wyposażone głównie w tradycyjne hamulce szczękowe, które są lekkie i zapewniają dobrą modulację siły hamowania, ale wymagają częstszej kontroli sprawności obręczy (wycentrowania) i grubości klocków. W nowszych modelach coraz częściej stosuje się hamulce tarczowe, które oferują lepszą siłę hamowania i sprawność w mokrych warunkach, pozwalają też na używanie bardziej żywotnych kół. Wybór hamulców zazwyczaj połączony jest z rodzajem ramy i jakości napędu. Proste konstrukcyjnie ramy i koła zazwyczaj nie pozwalają na używanie dobrej jakości grup szosowych z hydraulicznymi hamulcami.
Rower szosowy – wyposażenie dodatkowe
Rowery szosowe mogą być wyposażone w różnorodne dodatki, takie zintegrowane uchwyty na liczniki rowerowe, koszyki bidonu, siodełka o różnej twardości oraz pedały zatrzaskowe. Ważne jest także posiadanie odpowiedniego oświetlenia i odblasków, zwłaszcza podczas jazdy po zmroku. Kaski szosowe są lekkie i dobrze wentylowane, co zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Jaki rower szosowy dla początkujących?
Początkujący powinni zwrócić uwagę na rowery szosowe z aluminiową ramą i podstawowym, ale dość dobrym osprzętem, który jest łatwy w obsłudze i konserwacji. Ważne jest, aby rower był dobrze dopasowany do wzrostu i sylwetki użytkownika. Dla osób ciężkich i silnych nie polecamy wyboru tanich i prostych rowerów, mogą nie sprostać wymaganiom. Po spędzeniu większej ilości czasu warto zainwestować w pedały zatrzaskowe, lepsze siodełko i ogumienie, są to szczegóły które dość łatwo poprawiają komfort i dynamikę jazdy.