Rowery Trekkingowe | Unibike Scott
( ilość produktów: 59 )Rowery Trekkingowe w Bike Ski Center
Rowery Trekkingowe Scott, Unibike, Bergamont - największy wybór
Rower 28" Scott Sub Sport 10 Men
Rower 28" Bergamont Horizon 7 Gent
Rower 28" Scott Sub Cross 10 Lady
Rower 28" Scott Sub Sport 20 Men
Rower 28" Scott Sub Sport 20 Lady
Rower 28" Scott Sub Cross 20 Men
Rowery trekkingowe – do czego służą ?
Rowery trekkingowe są zaprojektowane z myślą o długodystansowych wycieczkach i codziennym użytkowaniu. Charakteryzują się wygodną, wyprostowaną pozycją jazdy, co pozwala na komfortowe pokonywanie dużych odległości. Wyposażone są w bagażniki, błotniki, a często także w stałe oświetlenie, co czyni je idealnym wyborem na każdą pogodę i warunki terenowe. Do jazdy cały rok w każdą pogodę, głównie dla osób poszukujących wygody i praktycznego zastosowania.
Rowery trekkingowe – jak je rozróżniamy?
W przypadku rowerów trekkingowych nie będzie dużych różnic konstrukcyjnych. Geometria i charakter jazdy będzie bardzo podobny. Również wagowo modele najtańsze i te droższe nie będą znacząco odbiegały. Najlżejszy rower trekkingowy produkowany seryjnie może ważyć w okolicach 16,5-17kg, z kolei te tańsze i prostsze nieco ponad 19kg. Nie wyczujemy aż tak tej różnicy, ale waga rowerów trekkingowych nie jest kluczowa przy ich doborze. Główne różnice i to co będzie wyczuwalne w trakcie jazdy to jakość komponentów takich jak "kokpit", sztyca+siodło, bagażnik i oświetlenie, oraz poziom zaawansowania napędu i hamulców. Im lepiej wyposażony rower tym dłużej i bezpieczniej będzie jeździł.
Najtańsze rowery trekkingowe oferowane przez markety i firmy handlujące masowym produktem potrafią wykazywać pierwsze oznaki "zużycia" już po kilkuset kilometrach. Natomiast rowery takiej jak Unibike Globetrotter gdzie każdy szczegół typu opona, łożyska kierownicy i wsporniki zostały dobrane z dużą dbałością to nawet 3000km jazdy bez obaw o problemy.
Rower trekkingowy – jaki napęd i hamulce?
Rowery trekkingowe wyposażone są zazwyczaj w hamulce tarczowe lub szczękowe. Hamulce tarczowe, zarówno hydrauliczne, jak i mechaniczne, zapewniają lepszą siłę hamowania i niezawodność w każdych warunkach pogodowych. Hamulce szczękowe są tańsze i prostsze w konserwacji, często występują w rowerach rozpoczynających ofertę, do jazdy okazjonalnej.
Rower trekkingowy – amortyzator czy sztywna rama?
Większość rowerów trekkingowych posiada przedni amortyzator, który pomaga w tłumieniu drgań i nierówności na drodze, co znacznie zwiększa komfort jazdy. Niektóre modele wyposażone są także w amortyzowaną sztycę podsiodłową, co dodatkowo poprawia wygodę. Sztywna konstrukcja może być zaletą podczas jazdy po równych nawierzchniach, jednak w trudnym terenie amortyzacja jest zdecydowanie bardziej praktyczna.
Rower trekkingowy – wyposażenie dodatkowe
Rowery trekkingowe są zazwyczaj dobrze wyposażone w dodatkowe akcesoria, takie jak bagażniki, błotniki, stałe oświetlenie i podpórki. Wiele modeli posiada również mocowania na sakwy, co umożliwia przewożenie większej ilości bagażu podczas długich wypraw. Dobre siodełko i wygodne chwyty kierownicy są kluczowe dla komfortu jazdy na dłuższych trasach. Im lepszy rower tym wyższej klasy dodatek zostanie zamontowany. Tani rower dostanie tradycyjną lampkę z żarówką, z kolei lepsze modele będą miały oświetlenie LED z podtrzymaniem postojowym, tak samo bagażnik i stopka będą trwalsze i lepiej wykonane w rowerach z wyższej półki.
Jaki rower trekkingowy dla początkujących?
Początkujący rowerzyści powinni zwrócić uwagę na rowery trekkingowe z solidną, ale lekką ramą, niezawodnymi hamulcami i podstawową amortyzacją. Ważne jest, aby rower był dobrze dopasowany do użytkownika i miał odpowiednie akcesoria do codziennych potrzeb. Nie ma potrzeby inwestowania 6000zł w rower do pokonywania 4-5km dziennie, z kolei rowerem za 2000zł również nie powinniśmy ryzykować tyogodniowej jazdy typu bike-packking, bo jego komponenty mogą nie funkcjonować tak dobrze na dłuższej trasie. Warto także zainwestować w modele z regulowanym wspornikiem kierownicy, co pozwoli na dostosowanie pozycji jazdy do indywidualnych preferencji.